3+1 STAJLARI İLE İLGİLİ GENEL DUYURU

09 Temmuz 2019 Salı

MESLEKİ UYGULAMA EĞİTİM MODELİ (3+1 ) STAJ İŞ AKIŞ ŞEMASI
1. Okulumuz Web sitesinden “Form 1- İlgili Makama Dilekçe ile staj yapılmak istenen kurum ya da kuruluşa başvurunun yapılması,
2. Eğer kurum ya da kuruluş staj için onay vermişse;  
Staj Sözleşmesi doldurulurken dikkat edilecek hususlar;
  • Sözleşmeye mutlaka işletmenin ya da işletme yetkilisinin Banka IBAN Numarası doldurulacaktır.
  • Öğrenci için önceden Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)’na sigorta başlangıcı yapılmışsa, SGK tarafından verilen kurum numarası doldurulacaktır.
  • Öğrenci için önceden Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)’na sigorta başlangıcı yapılmamışsa boş bırakılacaktır.
  • İşletme, “Form 3 – Staj Sözleşmesi”nin üç adetini de imzalayacak ve kaşeleyecektir.
   
3. Doldurulan ve firma yetkilisi tarafından onaylanan üç adet “Form 3 – Staj Sözleşmesi”nin ve iki adet “Form 2 – İş Yeri Uygulama Kabul Formu” nun öğrenci tarafından da imzalanması,
 
4.  Doldurulan ve onaylatılan hem           “Form 2 – İş yeri Uygulama Kabul Formu” (2 Adet) hem de “Form 3 – Staj Sözleşmesi (3 Adet) belgelerinin en geç 2 Ağustos 2019 tarihine kadar öğrencinin kendi staj danışmanına onaylatılması,
 
5. Staj danışmanına onaylatılan belgelerden “Form 2 – İş yeri Uygulama Kabul Formu”nun birinin öğrencide kalması, birinin staj danışmanına teslim edilmesi
 
6. Staj danışmanına onaylatılan belgelerden “Form 3 – Staj Sözleşmesi” (3 adet)’nin birinin öğrencide kalması, birinin işletmeye teslim edilmesi bir diğerinin de bir adet Nüfus Cüzdanı Fotokopisi ile birlikte en geç 2 Ağustos 2019 tarihine kadar okulumuz Öğrenci İşleri’ne teslimi
 
 
FİRMA GİRİŞİ İLE İLGİLİ İŞLEMLER
7.  Staj için kabul eden kurum ya da kuruluşun http://muys.giresun.edu.tr adresinden girişinin yapılmasının sağlanması,
Firma profili düzenlenirken dikkat edilmesi gereken hususlar;
  • Firma girişi için “Yeni Firma Kaydı” kısmından kayıt oluşturulup kullanıcı adı ve şifre belirlenecek
  • Açılan sayfada soldaki menüden “profil güncele” butonuna basılacak.
  • Profil güncelle sekmesinden işletmeye ait tüm bilgiler eskizsiz (firma adı,adres, telefon e-posta İşletmeye ait IBAN numarası, Firma Eğitim Sorumlusu vb) girilip kaydet butonuna basılacak.
  • “Staj/İş Program Tanımla” sekmesinden “Program Ekle” butonuna basılacak. Burada;
  • staj için kontenjan, staj/iş program adı, stajın başlangıç tarihi, staj bitiş tarihi sisteme girilecek.
  • İşkur İş Başı Eğitim sekmesine basarak “hayır” seçilecek.
  • “Durum” sekmesine basılarak aktif hale getirilecek.
  • Kaydet butonuna basılarak profil kaydedilecek.
  • “Staj/İş Program Seç” sekmesine tıklayıp Staj/İş Program Adı butonuna basılıp açılan sekmeden öğrenci seçimi yapılacak ve kaydet butonuna basılacak.
 
ÖĞRENCİ GİRİŞİ İLE İLGİLİ İŞLEMLER
8.  5 Temmuz 2019’a kadar http://muys.giresun.edu.tr adresinden öğrenci girişinin yapılması;
            Öğrenci profili düzenlenirken dikkat edilmesi gereken hususlar;
  • Öğrenim bilgilerini güncelle butonuna basılacak (Not ortalamasının görülmesi için ÖNEMLİDİR)
  • Soldaki menüden profili güncelle menüsüne gelinecek
  • Açılan pencerede tüm kişisel bilgiler eksiksiz girilecek (Kimlik numarası, adres, telefon,e-posta  vb)
  • Öğrenciye ait bir IBAN Numarası mutlaka girilecek
  • Tüm bilgiler girildikten sonra kaydet butonuna basılacak.
  • Soldaki menüden “staj/iş program seç” butonuna basılacak; açılan pencerede “Aktif staj/iş programları” sekmesine basılacak oradan daha önce başvurduğunuz ve bilgi girişi yapılan kurum ya da kuruluşun seçimi yapılacak ve kaydet butonuna basılacak.
 
 
9. Öğrencilerin staj yeri tercihlerinin, ya öğrenci ya da işletme tarafından, en geç 9 Ağustos 2019 tarihine kadar http://muys.giresun.edu.tr adresinden yapılması gerekmektedir.
 
10.  23 Eylül 2019 staj başlangıç tarihidir.
 
11. 11-17 Kasım 2019 tarihleri arasında Öğrencinin İşyeri Uygulama Sorumlusu tarafından imzalanacak Form 4 - İşyeri Değerlendirme Formu” belgesinin ve Form 5 - Staj Dosyası_3+1_ Vize Raporu” belgesinin kendi staj danışmanına teslim etmesi,
 
12. 11-17 Kasım 2019 tarihleri arasında Staj Danışmanı öğretim elemanının “Form 4 - İşyeri Değerlendirme Formu” , Form 5 - Staj Dosyası_3+1_ Vize Raporu” ve kendilerinin hazırladığı Form 6 -Öğretim Elemanı Değerlendirme Formu” ile yaptıkları değerlendirme ile Ara Sınav notunun belirlenmesi,
 
13. 3 Ocak 2020, staj bitim tarihidir.
 
14. 6 – 17 Ocak 2020 tarihleri arasında Öğrencinin İşyeri Uygulama Sorumlusu tarafından imzalanacak “Form 4 - İşyeri Değerlendirme Formu belgesinin ve Form 7 - Staj Dosyası_3+1_ Final Raporu” belgesinin kendi staj danışmanına teslim etmesi,
 
15. 6 – 17 Ocak 2020 tarihleri arasında Öğrencinin Form 9 – Puantaj Kayıt Cetveli ve “Form 8 – Staj Sonu Devlet Katkı Payı Formu” belgelerinin ve Staj Ücretlerinin Yatırıldığına Dair Dekontların Yüksekokulumuz öğrenci işlerine teslim edilmesi,
 
NOT: Staj döneminde 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu gereği işletmenin öğrencinin banka hesabına ……..TL’nin yatırılması ve staj süresince yatırılan staj ücretine ait dekontların bir nüshasının öğrenci tarafından alınması,
  1. Öğrenci tarafından alınan dekontun üzerinde mutlaka İşletmenin ya da işletme yetkilisinin IBAN’ı bulunacak ve bu IBAN numarası daha önceden “Form 3 – Staj Sözleşmesi” nde belirtilen IBAN Numarası ile aynı olmalıdır.
 
16. 19 Ocak 2020 tarihine kadar Staj Danışmanı öğretim elemanının “Form 4 - İşyeri Değerlendirme Formu” , Form 7 - Staj Dosyası_3+1_ Final Raporu” ve kendilerinin hazırladığı “Form 6 -Öğretim Elemanı Değerlendirme Formu” ile yaptıkları değerlendirme ile Final notunun belirlenmesi ve sisteme girilmesi,